| Arte garaikideko kartel proiektu honek Emakumeen aurkako Indarkeria Desagerrarazteko Nazioarteko Egunaren inguruan hausnartu eta sentsibilizatzea du helburu, grabatu teknikak erabiliz kartel artistiko sorta bat sortuz. Ideia eta mezu eraldatzaileetatik abiatuta, ikasleek kanpaina bisualen adibideak aztertuko dituzte, beren leloak garatuko dituzte eta eskuzko inprimaketa material desberdinekin esperimentatuko dute. Emaitza irudia eta testua konbinatzen dituen kartel bilduma bat izango da, asmo sozial argi batekin: errespetua eta berdintasuna ikusgarri egitea, salatzea eta sustatzea. Hau guztia A3+ PROIEKTUKO Huarte Arte Garaikideko Zentroko (Iruñea) Cristianekin elkarlanean egin da, zeina gure 4. DBHko Adierazpen Artistikoko gelara etorri baita azaroan zehar 3 saiotan jarduera desberdinak egitera. Helburuak: – Ikasleen genero indarkeriaren inguruko sentsibilizazioa areagotzea eta pentsamendu kritikoa eta enpatia sustatzea hizkuntza bisualaren bidez. – Kartelak sortzeko grabatu teknikak ikastea eta aplikatzea, trebetasun artistiko garaikideak garatuz. – Helburu soziala duten mezu bisualak diseinatzea, sormena, lana kolaboratiboa eta komunikazio eraginkorra hobetuz. 1. saioa Azaroaren 25eko data eta haren esanahia aurkezten dira, Barbara Krugerren estiloaren analisi batekin batera: esaldi laburren, kolore kontrastatuen eta protesta sozialaren mezu zuzenen erabilera. Emakumeen aurkako indarkeria ezabatzearekin lotutako hitzak edo leloak hautatu eta ideiak egin ondoren, ikasle bakoitzak konposizio posibleen zirriborroak sortzen ditu. Ondoren, lan praktikoa zigilu-tailatzearen teknika erabiliz hasten da (kautxua, linoleoa edo beste material batzuk), ondorengo estanpetarako elementu bisual gisa balioko duten zigilu tipografikoak edo grafikoak sortuz. 2. saioa Saio honetan, ikasleek aurreko saioan sortutako zigiluak inprimatzen dituzte, konbinazio, gainjartze eta konposizio desberdinekin paperean esperimentatuz. Aldi berean, serigrafia-makinarekin lanean hasten dira: Kruger-ek inspiratutako azken diseinua (testua + irudia) prestatzen, posterretan eta kamisetetan inprimatzeko pentsatua. Helburua azken posterra definitzea da, testuaren eta irudiaren arteko harremana egokituz, mezua argia, indartsua eta bisualki eragingarria izan dadin. 3. saioa Azken saioan, kartelak eta kamisetak serigrafiatu egiten dira. Ikasleek eskola barruko espazio batean zuzeneko inprimaketa jarduera batean parte hartzen dute, prozesua azaroaren 25aren inguruko kontzientziazioa areagotzen duen esku-hartze publiko bihurtuz. Azkenik, kartelak eskolako hainbat tokitan erakusten dira, eskola komunitate osoak ikusi, hausnartu eta kontzientzia handiagoa izan dezan. Saioa arteak gizarte eraldaketarako tresna gisa duen botereari buruzko ideien truke labur batekin amaitzen da. |









